از وقتی کرونا شروع شده سبک زندگی مردم تغییرات زیادی کرده و همچنین شکل مدیریت و کسب و کار مردم. با توجه به سرعت انتقال کرونا و مرگ و میر بالا مردم سعی زیادی در احتیاط کردن دارند و خیلی کم بیرون میایند و بیشتر خرید غیر حضوری انجام میدهند و خوب این مساله باعث شده که مدیران رستوران هم سعی کنند با توجه به شرایط موجود از سیستم های آنلاین و یا تلفنی و غیر حضوری استفاده کنند. نرم افزار رستوران که شما در اختیار دارید باید بتواند در این مسیر به شما کمک کند. حال اینکه خیلی مواقع شما از نرم افزارهای سفارش گیری آنلاین استفاده میکنید که این خیلی به شما کمک میکند ولی اکثر نرم افزار های سفارش گیری با محدودیت دیتابیس همراه هستند و شما غیر از سفارش گیری انتظار حسابداری از آنها نمیتوانید داشت باشید. و در این حالت لازم است ، برای حسابداری از نرم افزار رستوران که دارای دیتابیس با ظرفیت بالا و امکانات کامل باشد استفاده کنید و همینطور امکان فیش دهی و مدیریت میزها و خاصیت مدیریت پیک ها و....
در شرایط کرونا و لزوم انجام غیر حضوری امور لازم است که از روش هایی استفاده کنید که باعث پیشرفت شما در کسب و کارتون شود. در این مقاله ما تلاش میکنیم همراه با شما برخی روش ها را باهم بررسی کنیم
شما با داشتن یک وبسایت جذاب مخصوص رستوران خودتون و معرفی آن به مشتریان میتوانید به پیشرفت کسب و کارتون کمک کنید . توجه داشته باشید که میتوانید دو قیمت متفاوت برای محصولات در نظر بگیرید که قیمت سفارش از وبسایت دارای تخفیف باشد پس مشتری سعی میکند خیلی راحت در خانه نشسته و با چند کلیک غذا سفارش دهد. توجه کنید که اگر از نرم افزار های سفارش گیر عمومی استفاده کنید هم خوب و مناسبه ولی در ان صورت مشتری هیچ تضمینی نیست که با مشاهده یک قیمت پایین تر از یک رستوران دیگر از شما خرید کند. ولی اگر وبسایت مخصوص خودتان و نرم افزار رستوران مخصوص خودتان را داشته باشید مشتری با توجه به آفر های شما و کیفیت شما همواره سمت شما خواهد بود و وفاداری مشتریان را همراه خود خواهید داشت
شتریان جدید بسیار در داشتن سود رستوران مهم هستند ولی در دراز مدت داشتن مشتریان وفادار سود آوری بیشتری را برای رستوران بهمراه خواهد داشت.مشتریان وفادار علاوه بر حضور تکراری خود به انتشار نام و تبلیغ رستوران نیز کمک میکنند. مهم ترین راه برای اینکه بازگشت مشتریان را داشته باشیم استفاده از سیستم پاداش است. مانند اینکه اگر مشتری مثلا ده بار حضور پیدا کرد بعنوان مثال بیست هزار تومان تخفیف دریافت کند. این روش ها معمولا با نرم افزار رستوران به راحتی قابل مدیریت است.
نرم افزار رستوران به ما کمک میکند که تبلیغات هدفمندی داشته باشیم و قتی مشتری به رستوران مراجعه میکند با جلب توجه او موافقت وی برای ارسال تبلیغات به تلفن وی از طریق ایمیل یا پیامک جلب میکنیم سپس با ارسال پیام مناسب تبلیغاتی و مشوق های پاداشی سعی در بازگشت مشتری میکنیم . مشوق هایی مانند پاداش در ازای حضورهای بعدی یا تخفیف در روز تولد ویا ترکیبی از انواع مشوق ها و تخفیفات را میتوانیم بکار بگیریم تا مطمعن شویم مشتریان وفادار ما تعدادشان روز بروز بیشتر میشود
در روزهای اول افتتاح رستوران میتوانید از نرم افزارهای عمومی مانند اسنپ فود و مانند ان استفاده کنید . با توجه به همه گیری این نرم افزارها شراکت با این نرم افزارها میتواند به شما کمک کند ولی توجه کنید که در دراز مدت این نرم افزارها با توجه به درصد بالایی که کسر میکنند بعنوان یک شریک از سهم شما برداشت میکنند پس بهتر است که وبسایت مخصوص خود و نرم افزار رستوران مخصوص رستوران خود را راه اندازی کنید تا با تبلیغات و منوی جذاب و ظاهری مناسب مشتریان مخصوص خود را داشته باشید . مطمعن باشید وقتی مشتری ببیند با رستورانی مدرن دارای وبسایت و نرم افزار و اپلیکیشن جذاب طرف است با شوق بسیار بسمت شما خواهد آمد و حتی حاضر خواهد بود مبلغ بیشتری به شما پرداخت نماید
بدون شک تلبغات در رسانه های اجتماعی میتواند بسیار در بالا بردن تعداد مشتریان شما تاثیر گذار باشد از هزیت=نه کردن برای تبلیغات در سوشال مدیا نگران نباشید یک نفر را مخصوص همین کار استخدام کنید تا بصورت شبانه روزی برای شما فعالیت کند مسلما حضور مداوم در سوشال مدیا خیلی بهتر جواب میدهد تا اینکه فقط در زمان استراحت خود در رسانه فعالیت داشته باشید
از خدای بزرگ برای شما سربلندی و سلامت و پیروزی طلب میکنیم